Всё есть на форуме и на главной странице и для 2010-2011 (переход на новую книгу для ОСН) и для 2011-2012 (переход на новую книгу для ЕН). Оба раза ситуация абсолютно одинаковая: ведём книги старые до момента получения новых, потом переносим в новые данные с первого января.
Быстро удалось найти такой ответ (смена системы не важна, имеет значение ответ о дате ведения):
Нову книгу доходів «єдиноподатнику» III групи слід вести з 1 січня 2012 року
При переході ФОП із загальної системи оподаткування з січня 2012 року на єдиний податок за 3 групою з ПДВ нову книгу форми №10 отримали в лютому. Куди потрібно заносити дані про доходи і витрати за січень 2012 року? До старої книги чи до нової?
Форму книги обліку доходів та порядок її ведення затверджено наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2011 р. №1637, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27 грудня 2011 р. за №1534/20272.
Враховуючи вищевикладене, Ви повинні вести нову книгу обліку доходів з 01.01.2012 р.ДПС у м. Києві
http://www.kyivsta.gov.uaИ такой:
Записи зі старої книги доходів до нової не переносятьсяПП веде книгу обліку доходів та витрат за старою формою. нова книга обліку доходів знаходиться на реєстрації у податковій. Чи потрібно після реєстрації переносити дані з книги старого зразка до нової книги?
Відповідно до Порядку ведення книги обліку доходів платників єдиного податку затвердженого наказом МФУ від 15.12.11 р. №1637 «Про затвердження форм книги обліку доходів і витрат та порядків їх ведення» у разі необхідності реєстрації нової Книги протягом податкового (звітного) періоду записи у ній продовжуються наростаючим підсумком, а попередня Книга залишається у платника податку.
(Не совсем поняла - как из этого ответа следует то, что не нужно переносить данные, т.к. для нарастающего итога как раз и нужно перенести данные).ДПА у Херсонській області
http://stakherson.gov.uaА вот ответ от апреля 2011 от независимого консультанта - о правильном обращении с книгой и чем это чревато:
Підприємці у сфері торгівлі зобов'язані вести облік товарних запасів
На момент перевірки підприємець на загальній системі втратив Книгу обліку доходів та витрат (первинні документи збереглися). Які санкції в такому разі можуть бути застосовані до нього? Чи можуть в такому випадку застосовувати санкції згідно зі ст. 20 Закону про РРО?
Обов’язковість ведення та зберігання Книги обліку передбачена пп. 177.10 ПКУ та пп.44.1 ПКУ. дії підприємця в разі втрати Книги обліку та терміни, встановлені для її відновлення встановлено вище. Звичайно, в разі наявності первинних докуентів це зробити простіше. Відповідальність за відсутність Книги обліку встановлена пп. 121.1 ПКУ. Щодо можливості застосування санкцій згідно із ст. 20 Закону про РРО. На нашу думку це більш ніж ймовірно, оскільки такі прецеденти були, навіть по відношенню до платників єдиного податку, яких було звільнено від обов’язку ведення обліку товарів. Вимоги Закону про РРО поширюється на усіх суб'єктів господарювання які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі. Отже якщо підприємець займається торгівлею, то він попадає під дію Закону про РРО. Згідно із част.12 ст. 3 цього Закону суб'єкти господарювання у сфері торгівлі зобов'язані, зокрема, вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку. Виняток ця норма робить тільки для підприємців, правила оподаткування яких не передбачають ведення такого обліку. Як наприклад, спрощена ситема оподаткування для підприємців. Ця ж вимога і цей же виняток продубльована в останній редакції статті 6 Закону про РРО. Там же, доречі, підкреслено, що, власне, бухгалтерський облік згідно з ПСБО зобов’язані вести тільки юридичні особи, а облік товарних запасів фізичною особою - підприємцем ведеться у порядку, визначеному чинним законодавством. Що стосується ж підприємців на загальній системі, то їх зобов’язує вести облік товарів Податковий кодекс (п.44.1, пп. 177.10 ПКУ) (детальніше щодо ведення Книги обліку та зазначення в ній даних щодо товарів в першій консультації). Отже, як бачимо, Закон про РРО поширюється на підприємців на загальній системі і вимагає від них не просто наявності прихідних документів на товари, а власне обіліку руху цих товарів – і надходження і реалізації. Отже при втраті Книги обіліку, а саме, при відсутності належним чином заповненої Книги під час перевірки податковими органами до підприємця можуть бути застосовані санкції згідно зі ст. 20 Закону про РРО - у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів, які не обліковані за місцем реалізації та зберігання, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Наталія Катеринець
Дебет-Кредит