Помощь - Поиск - Пользователи - Календарь
Полная версия этой страницы: Ошибка в книге учета доходов
Форумы газеты ЧАСТНЫЙ ПРЕДПРИНИМАТЕЛЬ > Форумы по частному предпринимательству > Проверки деятельности предпринимателей
irin1
Здраствуйте.
В 2012 году при переходе на новую книгу учета доходов была допущена ошибка. Дата регистрации книги 01.02.2012 а первая запись сделана 11.01.2012г. Как квалифицируется данная ошибка, и какие штрафы предусмотрены. Спасибо.
VOA
Неясно по какой причине переходили - из-за новой формы или из-за окончания старой (т.е. у Вас или ЕН, или ОСН в 2012 была).
На 2011 на старом сайте налоговой было такое разъяснение:
Цитата
Про порядок перенесення даних із Книги доходів та витрат старої форми до нової форми, встановленої з 21.01.2011 р.
Чи необхідно ФОП на загальний системі оподаткування в зв’язку із нової форми Книги обліку доходів і витрат (з 21.01.2011) переносити всі дані з Книги обліку доходів і витрат, яка велась до моменту реєстрації нової Книги за новою формою і на яку дату?


Відповідно до п. 177.10 ст. 177 розділу IV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI фізичні особи — підприємці на загальній системі оподаткування зобов'язані вести Книгу обліку доходів і витрат (далі — Книга), у якій щоденно на підставі первинних документів здійснюються записи про операції, що відбулися у звітному (податковому) періоді. Порядок ведення Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи — підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, затверджений наказом ДПА України від 24.12.10 №1025, який набрав чинності з 21.01.11 (далі — Порядок).

Відповідно до п. 2 Порядку самозайняті особи повинні придбавати та оформлювати Книгу самостійно. Книга має вигляд зошита чи блокнота. Прошнурована з пронумерованими сторінками Книга безоплатно реєструється в органі державної податкової служби за основним місцем обліку самозайнятої особи. У разі, якщо фізична особа — підприємець на загальній системі оподаткування реєструє нову Книгу, в зв’язку із затвердженням нової форми Книги, то на дату реєстрації до нової Книги переносяться залишки товарів, про що робиться відповідний запис як у використаній, так і в новій Книзі.

Враховуючи вищевикладене, в зв’язку з тим, що нова форма Книги та порядок її ведення почали діяти з 21.01.11, а до цієї дати фізичною особою — підприємцем використовувалась Книга за ф. №10, то при реєстрації нової Книги до неї переноситься залишок товару на дату реєстрації даної Книги, тобто перенесення всіх даних Книги за ф. 10 нормами чинного законодавства не передбачено.


Відділ масово-роз’яснювальної роботи та звернень громадян ДПА у Волинській області

http://www.vl-sta.gov.ua/article/5654.html

На сегодня в ЗИРе есть ответ для ОСН и для ЕН:
1. категория 104.08 (есть ответ, действительный после 18.03.13, но Вы же спрашиваете о переходе в 2012 году)
Цитата
Питання
Діяло до 18.10.2013 Чи необхідно ФОП на загальній системі оподаткування в зв’язку із затвердженням нової форми Книги обліку доходів і витрат (з 21.01.11) переносити всі дані з Книги обліку доходів та витрат за ф.№10, яка велась до моменту реєстрації нової Книги за новою формою та на яку дату?
Відповідь
Діяла до 18.10.2013
Коротка:
В зв’язку з тим, що нова форма Книги обліку доходів і витрат (далі – Книга) та порядок її ведення почали діяти з 21.01.11, а до цієї дати фізичною особою – підприємцем використовувалась Книга за ф. № 10, то при реєстрації нової Книги до неї переноситься залишок товару на дату реєстрації даної Книги, тобто перенесення всіх даних Книги за ф. 10 нормами чинного законодавства не передбачено.
Повна:
Відповідно до п. 177.10 ст. 177 розділу IV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI фізичні особи – підприємці на загальній системі оподаткування зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат (далі - Книга), у якій щоденно на підставі первинних документів здійснюються записи про операції, що відбулися у звітному (податковому) періоді.
Порядок ведення Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи - підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, затверджений наказом ДПА України від 24.12.10 № 1025, який набрав чинності з 21.01.11 (далі – Порядок).
Відповідно до п. 2 Порядку самозайняті особи повинні придбавати та оформлювати Книгу самостійно. Книга має вигляд зошита чи блокнота. Прошнурована з пронумерованими сторінками Книга безоплатно реєструється в органі державної податкової служби за основним місцем обліку самозайнятої особи.
У разі, якщо фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування реєструє нову Книгу, в зв’язку із затвердженням нової форми Книги, то на дату реєстрації до нової Книги переносяться залишки товарів, про що робиться відповідний запис як у використаній, так і в новій Книзі.
Враховуючи вищевикладене, в зв’язку з тим, що нова форма Книги та порядок її ведення почали діяти з 21.01.11, а до цієї дати фізичною особою – підприємцем використовувалась Книга за ф. № 10, то при реєстрації нової Книги до неї переноситься залишок товару на дату реєстрації даної Книги, тобто перенесення всіх даних Книги за ф. 10 нормами чинного законодавства не передбачено.

2. категория 107.07
Цитата
Чи необхідно ФОП платнику ЄП переносити дані з книги обліку доходів і витрат за ф. № 10 до нової книги обліку доходів, яка велась до моменту реєстрації нової книги обліку доходів та на яку дату?
Відповідь
Коротка та повна відповіді ідентичні:
Порядок ведення книги обліку доходів платників єдиного податку першої і другої груп та платників єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість затверджений наказом Міністерства фінансів України від 15.12.11 № 1637 (далі – Порядок № 1637).
Відповідно до п. 6 Порядку платник податку заносить до книги обліку доходів відомості в такому порядку:
у графі 1 зазначається дата запису;
у графах 2 - 7 відображається дохід від провадження господарської діяльності, що оподатковується за ставками, встановленими відповідно до пункту 293.2 та підпункту 2 пункту 293.3 статті 293 глави 1 розділу XIV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ):
у графі 2 зазначається отримана сума коштів за продані товари, виконані роботи, надані послуги.
у графі 3 вказується сума повернутих коштів за продані товари, виконані роботи, надані послуги та/або передплати.
у графі 4 зазначається скоригована сума доходу за продані товари, виконані роботи, надані послуги на суму повернутих коштів за продані товари, виконані роботи, надані послуги та/або передплати та розраховується як різниця граф 2 і 3.
у графі 5 вказується вартість безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг).
у графі 6 відображається сума заборгованості, за якою минув строк позовної давності.
у графі 7 відображається загальна сума доходу як сума граф 4, 5 і 6.
у графах 8 і 9 відображаються відповідно вид та сума доходу, що оподатковується за ставкою 15 % відповідно до пп. 2 - 4 п. 293.4 ст. 293 глави 1 розділу XIV ПКУ.
Крім того, порядок ведення книги обліку доходів і витрат ф. № 10 був передбачений наказом ДПА України від 29.10.99 № 599 (далі – Порядок № 599), який з 01.01.2012 року втратив чинність.
При цьому, порядок ведення книги обліку доходів і витрат ф. № 10 суттєво відрізняється від порядку заповнення нової форми книги обліку доходів.
Враховуючи вищевикладене, вимогами Порядку № 1637 не передбачено перенесення даних з книги обліку доходів і витрат ф. № 10 до книги обліку доходів.
Водночас, дані книги обліку доходів і витрат ф. № 10 за підсумками звітного календарного року потрібно було відобразити у Звіті фізичної особи - підприємця – платника єдиного податку.
irin1
На новую книгу учета доходов переходили по причине введения новой формы, ее вводили в январе 2012г. Мы были на ЕН, с января 2012г ЕН первая категория. Ситуация заключается в том, что мы прекратили деятельность СПД с 01.09.2014г. в связи счем должна быть проведена проверка. И нам указали на данную ошибку, книга зарегистрированна 1.02.2012, а первая запись 11.01.2012. Проверяющий сказал что эта ошибка облагается штрафом в пятикратном размере. Не указав при этом какими нормативными актами он руководствуется.
VOA
Цитата(irin1 @ 19.02.2015, 19:53) *
На новую книгу учета доходов переходили по причине введения новой формы, ее вводили в январе 2012г. Мы были на ЕН, с января 2012г ЕН первая категория. Ситуация заключается в том, что мы прекратили деятельность СПД с 01.09.2014г. в связи счем должна быть проведена проверка. И нам указали на данную ошибку, книга зарегистрированна 1.02.2012, а первая запись 11.01.2012. Проверяющий сказал что эта ошибка облагается штрафом в пятикратном размере. Не указав при этом какими нормативными актами он руководствуется.

Ну, так значит, что Вы должны были вести старую до момента получения новой и потом перенести из неё записи (или не переносить) - читайте вышеприведенные консультации налоговой (лично я - переносила).
Вот как это обсуждалось на форуме в 2011-2012:
http://chp.com.ua/forums/index.php?act=fin...*&pid=81772
http://chp.com.ua/forums/index.php?act=fin...&pid=110422
http://chp.com.ua/forums/index.php?showtop...mp;#entry116263
Прицепить Вам хотят нарушение наличного оборота - неоприходование наличности (указ президента - оттуда и санкция в 5-тикратном размере "неоприходованной" наличности).
Если в старой книге Вы записи делали, то претензии необоснованны. Основание: трактовка самого оприхования - это запись в книге.

http://buhgalter.com.ua/news/details/139835/
НБУ: НАЛИЧНЫЕ РАСЧЕТЫ И ОПРИХОДОВАНИЕ НАЛИЧНОСТИ В КНИГЕ УЧЕТА ДОХОДОВ И РАСХОДОВ (О ПЯТИКРАТНОМ ШТРАФЕ)

Ни для кого не секрет, что неотражение предпринимателем наличной выручки в Книге учета доходов и расходов (для предпринимателя на общей системе — по форме, утвержденной приказом ГНАУ от 24.12.10 г. № 1025, для единоналожни-ков — по форме приложения 10 к Инструкции 21.04.93 г. № 12) в некоторых случаях может рассматриваться как неоприходование наличности с применением штрафа согласно Указу № 436/95 в пятикратном размере неоприходованной суммы.

(Предупреждение: разъяснения НБУ касаются лишь предпринимателей на общей системе на­логообложения и на едином налоге, которые имеют дело с наличным (!) расчетами).

Так было до вступления в силу Налогового кодекса Украины (НКУ), так есть после вступления в силу НКУ, и связано с требованиями по оприходованию наличности из Положения о ведении кассовых опе­раций от 15.12.2004 г. № 637.

Собственно об этом и говорит НБУ:

«Согласно абзацу двадцать четвертому пункта 1.2 Положения оприходование наличности предпринимателями — это проведение ими учета наличности в книге учета доходов и расходов.

Отсутствие записи в книге учета доходов и расходов о полученной частным предпринимателем наличности является нарушением норм по обращению наличности и ее неоприходованием».

Все верно, но только для случая, когда предприниматель/его работники при расчетах не применяет РРО. Когда РРО применяется, оприходование происходит в КУРО, и записи в Книге учета доходов и расходов здесь уже ни при чем. Хотя с этим ГНАУ вкупе с НБУ, придумавшим такой термин, как «неполное оприходование», могут и не соглашаться. Поэтому советуем очень бдительно подходить к вопросу отражения в Книге учета доходов и расходов наличных поступлений как самим предпринимателем, так и его работниками (см. также с. 36 сегодняшнего номера).


Письмо НБУ от 09.03.2011 г. № 11-117/982-3354 (сам текст письма НБУ http://kogni.ucoz.ua/news/ob_oprikhodovani.../2011-05-17-238 - Ваш вопрос №2))

Таблица штрафов по наличному обращению http://vinbuh.blogspot.com/2011/06/blog-post_3989.html

И вот это письмо ГНАУ почитайте и там к нему коммент есть http://www.dtkt.com.ua/show/2cid07930.html
Лист ДПС України від 5.5.2010 № 8795/7/23-7017/538
Роз’яснення з питань оприбуткування готівки

Суттєво. Якщо готівка проведена через РРО і у КОРО на підставі фіскальних звітних чеків, однак у день одержання готівкових коштів не проведена за касовою книгою, Нацбанк вважає, що таку готівку оприбутковано в касі підприємства несвоєчасно.

! СПД

Державна податкова адміністрація України доводить до відома та для використання в роботі роз’яснення з питань оприбуткування готівки, надане листом Національного банку України від 16.04.2010 р. №11-110/2010-6116.

Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні (далі — Положення), затвердженим постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 р. №637 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.01.2005 р. за №40/10320, визначено порядок ведення касових операцій у національній валюті України підприємствами (підприємцями).

У зазначеному листі роз’яснено, що відповідно до пункту 2.6 Положення уся готівка, яка надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися.

Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.

У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням реєстратора розрахункових операцій (далі — РРО) або використанням розрахункової книжки (далі — РК) оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій (далі — КОРО) на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).

У разі якщо готівка проведена через РРО і у КОРО на підставі фіскальних звітних чеків, однак у день одержання готівкових коштів не проведена по касовій книзі, Національний банк України вважає, що така готівка оприбуткована в касі підприємства несвоєчасно.

У випадку коли готівка проведена через РРО, зроблений відповідний запис у касовій книзі у день надходження готівки, однак не проведена у КОРО на підставі фіскальних звітних чеків, Національний банк України вважає, що такий випадок може кваліфікуватися як неповне оприбуткування.

У той же час статтею 1 Указу Президента України від 12.06.95 р. №436/95 «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» передбачено штрафну санкцію за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування суб’єктами господарювання у касах готівки.

Державна податкова адміністрація України зобов’язує зазначене роз’яснення Національного банку України довести до відома підпорядкованих підрозділів.

Заступник голови Н. РУБАН

Оприходование наличности: НБУ и ГНАУ теперь едины
http://www.buhgalteria.com.ua/Hit.html?id=2438

Единственное, на мой взгляд, за что может реально зацепиться ГНИ - это своевременное оприходование (посмотрите вот эту консультацию редакции "ВоБУ" http://www.vobu.com.ua/rus/answer_to_questions/answer/133 ) - т.е. в день получения (а это было физически невозможно из-за несоответствия дат). Поэтому, если у Вас была другая книга ДО 01.02.2012 - надо было в ней вести записи).
VOA
Ещё вот изучите полезную тему с аргументами по неоприходванию наличных, хоть и ФОП-ОСН - она как раз по законодательству в 2012 году действовавшему http://chp.com.ua/forums/index.php?showtop...%EB%E8%F7%EA%E8

irin1
Спасибо!!
Для просмотра полной версии этой страницы, пожалуйста, пройдите по ссылке.
Русская версия IP.Board © 2001-2024 IPS, Inc.