Помощь - Поиск - Пользователи - Календарь
Полная версия этой страницы: Новый рыночный налог
Форумы газеты ЧАСТНЫЙ ПРЕДПРИНИМАТЕЛЬ > Форумы по частному предпринимательству > Налогообложение > Упрощенная система налогообложения
Обережний герой
Верховная Рада приняла в первом чтении закон "Про місцеві податки і збори".

Выдержки:

Цей Закон визначає перелік місцевих податків і зборів, платників податків і зборів, об’єкти (базу) оподаткування та механізм їх справляння.
Стаття 1. Визначення термінів
1. У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
місцеві податки і збори — обов’язкові платежі, суми яких установлюються згідно з цим Законом органом місцевого самоврядування на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці та які зараховуються до її місцевого бюджету;
податковий агент — юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений (структурний) підрозділ) або фізична особа — підприємець чи представництво нерезидента — юридичної особи, які незалежно від їх організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками зобов’язані нараховувати, утримувати та сплачувати до місцевого бюджету місцеві податки і збори, перелік яких визначений цим Законом, від імені та за рахунок платника податку, вести податковий облік та подавати податкову звітність податковим органам відповідно до цього Закону та рішення органу місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків і зборів, а також нести відповідальність за порушення закону;
ринок — суб’єкт господарювання, утворений на відведеній в установленому земельним законодавством порядку земельній ділянці і зареєстрований як платник податку, функціональними обов’язками якого є надання послуг та створення для продавців і покупців належних умов для організації торговельної діяльності;
ринкова торгівля — діяльність, пов’язана з купівлею-продажем товарів, наданням послуг, виконанням робіт на земельній ділянці ринку.

Стаття 5. Ринковий податок
1. Платники податку
1.1. Платником податку є юридична особа або фізична особа –підприємець, які в установленому земельним законодавством порядку отримали у власність або користування, зокрема на умовах оренди (суборенди), земельну ділянку з метою організації ринкової торгівлі.
1.2. У разі коли земельна ділянка перебуває у спільній власності з визначенням частки кожного з учасників спільної власності (спільна часткова власність) або без визначення часток учасників спільної власності (спільна сумісна власність), платником податку є один із співвласників, на якого покладено обов’язки щодо управління спільним майном.
2. Об’єкт оподаткування
2.1. Об’єктом оподаткування є земельна ділянка, яка надана у власність або користування, зокрема на умовах оренди (суборенди), юридичним та фізичним особам з метою організації на такій ділянці ринкової торгівлі.
2.2. Орган місцевого самоврядування або орган виконавчої влади, який прийняв рішення про надання земельної ділянки для організації ринкової торгівлі, у п’ятиденний строк з дня прийняття такого рішення надсилає його копію органові державної податкової служби за місцезнаходженням такої земельної ділянки.
2.3. У разі коли юридичною особою або фізичною особою — підприємцем укладається договір найму (оренди) земельної ділянки для розміщення ринку та/або оренди (суборенди) будівель, споруд, що належать ринку, з метою організації ринкової торгівлі, копія такого договору надається у п’ятиденний строк після його укладення органові державної податкової служби особою (орендарем), що уклала договір.
3. Ставки податку
3.1. Ставки податку встановлюються органами місцевого самоврядування у гривнях за 1 квадратний метр площі земельної ділянки за кожний день здійснення ринкової торгівлі у розмірі від 0,25 до 2,5 відсотка мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
3.2. При визначенні ставки податку органи місцевого самоврядування враховують місцезнаходження земельної ділянки, на якій здійснюється ринкова торгівля, період її здійснення та види товарів (робіт, послуг), продаж (виконання, надання) яких здійснюється.
4. Порядок сплати податку
4.1. Платники податку сплачують податок до місцевих бюджетів за місцезнаходженням земельної ділянки, на якій здійснюється ринкова торгівля.
4.2. Платник податку, який має підрозділ без статусу юридичної особи, що здійснює ринкову торгівлю на земельній ділянці не за місцем реєстрації такого платника податку, зобов’язаний зареєструвати такий підрозділ як платника податку в органі державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки.
4.3. Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю.


ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону України «Про місцеві податки і збори»

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Малоефективними для бюджету та обтяжливими в адмініструванні є окремі загальнодержавні податки і збори, такі як фіксований податок для фізичних осіб від заняття підприємницькою діяльністю.

2. Мета та шляхи її досягнення

Законопроектом передбачається:
зі складу загальнодержавних податків і зборів виключити:
– фіксований податок для фізичних осіб від заняття підприємницькою діяльністю;

змінити підходи в оподаткуванні ринковим збором, а саме надати йому статус податку, а платниками визначити осіб, які є власниками або користувачами земельної ділянки, що відведена для ринку.
Ставки податку запропоновано встановлювати за 1 кв. метр площі земельної ділянки ринку і їх розмір залежатиме від місця розташування ринку, режиму його роботи, виду товарів (робіт, послуг), продаж яких здійснюється на ринку.
Запропонований механізм покращить адміністрування цього податку, оскільки є більш прозорим і зменшує можливість ухилення від його сплати;


3. Правові аспекти

Проект акта стосується прав та обов’язків громадян.

7. Громадське обговорення

В основу законопроекту покладені норми, які пройшли широке громадське обговорення під час підготовки проекту Податкового кодексу України, зареєстрованого у Верховній Раді України V скликання за №4099 від 30.10.07.

7. Прогноз результатів

Прийняття законопроекту дозволить удосконалити систему загальнодержавних і місцевих податків і зборів, оптимізувати перелік цих податків і зборів, розширити об’єкт і базу оподаткування, що надасть можливість зміцнити фінансову базу органів місцевого самоврядування.

Міністр В.М. Пинзеник


Идея такая - берётся полная площадь рынка и с самих владельцев рынка ежедневно взимается рыночный налог в размере от 0.0025 до 0.025 минимальной зарплаты, определяемой на начало года, за квадратный метр. Сейчас минимальная зарплата 605 гривен. Стало быть, если закон действовал бы сейчас, то за квадратный метр бы брали от 1 гривны 51 коп до 15 гривен 10 коп. При этом пришлось бы платить за всё - за проходы, туалеты и т.д. Ясно, что владельцы рынка переложили бы этот налог на плечи торгующих. Понятно, что торговец вынужден был бы платить за площадь под собой плюс на него бы распределяли бы площадь проходов, мест общего пользования и т.д. Даже если брать в расчёт площадь под торговцем, рыночный налог значительно больше существующего рыночного сбора, составляющего 2 гривны 55 копеек за торговое место (пусть в среднем 6 квадратных метров). При новом рыночном налоге это будет по минимуму 9 гривен. Да ещё теперь места общего пользования. Гривен тридцать набежит наверное. А если установят не минимум?
Закон также отменяет фиксировапнный налог. То есть предприниматели вынуждены будут перейти на единый налог. Но тогда непонятно, почему на рынке действует такой налог на площадь, а за пределами рынка нет? Может, со всего города тогда брать налог по площади, а потом его распределятеь по субъектам предпринимательской детяельности. Или хотя бы супермаркетам добавить торговый налог по площади. Можно как пилотный проект, испытать такое нововведение как раз на супермаркетах, у них финансовой мощи побольше. Если они выдержат, тогда уже подумать о базарах, а если супермаркеты разорятся, то и базары не трогать.
Фактически, это усиление земельного налога. Так зачем тогда придумывать новый налог? Можно просто поднять ставки земельного налога.
А базары и так уже слабоваты. Например, на Центральном рынке города Харькова цена на контейнер упала до ста долларов, а иногда торговцы просто бросают контейнеры, подписывая дарственные на них рынку, чтобы не тратиться на вывоз и не продолжать платить аренду. Спасибо ещё, что рынок не отказывается от таких даров. А вот что в Луганске творится:


********************
В Луганской области начались массовые забастовки
15.01.2009 • 10:26
Автор: Святий Миколай

Два месяца назад Луганский городской совет принял решение повысить плату за землю практически в два раза. Предприниматели утверждают, что в условиях экономического кризиса, такое решение властей - преступление.
Уже несколько дней рынок «Пархоменко» практически не работает. Люди выдвинули требование к местной администрации снизить рыночный сбор. Покупательская способность населения резко упала. Реализации нет. А работать себе в убыток предприниматели не собираются.
В данный момент дело дошло до публичных скандалов. Администрация рынка, по словам людей, не идет на снижение тарифов. Говорят, что новый рыночный сбор взят не с потолка. Луганские власти, в прямом смысле слова, душат частный бизнес. Сделали непомерную аренду земли.
Как говорят депутаты Луганского горсовета, которые приехали разбираться в ситуации, аренду земли действительно можно пересчитать. Но, правда, особого снижения не обещают. Нужно наполнять городскую казну. А там, в данный момент очень много дыр.
Помитинговав на рынке инициативная группа отправилась в горсовет. Вести переговоры с властями. Тем временем большинство предпринимателей свои модули либо пытаются сдать в аренду, либо продают. И при этом не платят рыночный сбор даже по старым расценкам. И город ежедневно теряет тысячи гривен. Так что получается, что повысив тарифы, казна начала получать меньше.
Ирта-Fax
************************

Как видим, повышение земельного налога сделало торговлю невозможной. А что же хотят от введения рыночного налога, а фактически от ещё большего увеличения земельного налога?
Для просмотра полной версии этой страницы, пожалуйста, пройдите по ссылке.
Русская версия IP.Board © 2001-2024 IPS, Inc.