Обчитался я Интернета и решил все таки написать
чем и как я буду отбиваться от налоговой что бы не платить эконалог за газовый котел- викиди забруднюючих речовин (за текстом – ЗР) в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення.
При практичному застосуванні терміна «стаціонарне джерело забруднення» у розділі VIII «Екологічний податок» Податкового кодексу слід враховувати його визначення згідно з пп. 14.1.230 п. 14.1 ст. 14 цього Кодексу: стаціонарне джерело забруднення – підприємство, цех,
агрегат, установка або інший нерухомий об'єкт, який зберігає просторові координати протягом певного часу
та здійснює викиди ЗР в атмосферу та/або їх скиди у водні об'єкти. (прям как газовый котел)
С одной стороны
Платниками екологічного податку відповідно до ст. 240 Податкового кодексу є суб'єкти господарювання, юридичні особи, які не здійснюють господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони
здійснюються:•
викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення;по мнению нологовой
С другой стороны ст.11 ЗУ №2707 гласит(это то что налоговая не читает и не видет,точнее не хочет видеть)
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2707-12 Викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря
стаціонарними джерелами
можуть здійснюватися після отримання
дозволу, який
видається територіальним органом спеціально
уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань
екології та природних ресурсів за погодженням із територіальним
органом спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої
влади з питань охорони здоров'я. Самое интересное в том,что налоговую больше всего интересует податковая декларация и совершенно не интересует дозвил на выкиды ЗР,хотя казалось бы что страшнее для здоровья- декларация или дозвил,наверное человек больше пострадает от того,что трубы дымят по страшной силе,а не от того что предприятие не подаст декларацию
Но к налоговой это отступление не относиться,вернемся к декларации
Платники податку складають податкові декларації за формою, затвердженою наказом № 1010, і подають їх протягом 40 календарних днів, які настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до органів ДПС і сплачують податок протягом 10 календарних днів, які настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації за викиди в атмосферне повітря ЗР стаціонарними джерелами забруднення – за місцем розміщення стаціонарних джерел забруднення.
Но в тоже время
Орган виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища АР Крим, територіальні органи центрального органу виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища до 1 грудня року, що передує звітному,
подають до органів ДПС переліки підприємств, установ, організацій,
фізичних осіб – підприємців, яким в установленому порядку видано дозволи на здійснення викидів, а також направляють інформацію про внесення змін до переліку до 30 числа місяця, що настає за кварталом, у якому такі зміни відбулися.Т.е. налоговая должна(но этого не делает)проверять есть ли у плательщика эконалога дозвил на выкиды ЗР с газового котла.(круто звучит,правда?)
А дальше еще интереснее- как же получить дозвил и выполнить норму ст.11 ЗУ № 2707(ведь
без дозвила нельзя пользоваться котлом,хотя можно или нужно сдавать деларацию,по мнению налоговой)
Порядок проведення та оплати робіт, пов'язаних з видачею дозволів на викиди ЗР в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку підприємств, установ, організацій та громадян-підприємців, які отримали такі дозволи, затверджено постановою № 302.
Дозвіл на викиди ЗР в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (далі – дозвіл) –
це офіційний документ, який
дає право підприємствам, установам, організаціям і
громадянам-підприємцям (далі – суб'єкти господарювання)
експлуатувати об'єкти, з яких надходять в атмосферне повітря ЗР або їх суміші, за умови дотримання встановлених відповідних нормативів гранично допустимих викидів і вимог до технологічних процесів у частині обмеження викидів ЗР протягом визначеного у дозволі строку.
Дозвіл видається суб'єкту господарювання –
власнику стаціонарного джерела викиду, з якого надходять в атмосферне повітря ЗР або їх суміші.
Дозвіл видається
безоплатно територіальними
органами Мінприроди України за погодженням з установами Держсанепідемслужби України на строк
не менш як п'ять років.Для отримання дозволу суб'єкт господарювання повинен:
• оформити заяву;
• підготувати документи, в яких обґрунтовуються обсяги викидів ЗР;
• провести інвентаризацію стаціонарних джерел викидів ЗР в атмосферне повітря, видів та обсягів таких викидів, пилогазоочисного обладнання;
• оцінити вплив викидів ЗР на стан атмосферного повітря на межі санітарно-захисної зони;
• розробити плани заходів щодо: досягнення встановлених нормативів гранично допустимих викидів для найпоширеніших і найнебезпечніших ЗР; охорони атмосферного повітря на випадок виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру; ліквідації причин і наслідків забруднення атмосферного повітря; остаточного припинення діяльності, пов'язаної з викидами ЗР в атмосферне повітря, та приведення місця діяльності у задовільний стан; запобігання перевищенню встановлених нормативів гранично допустимих викидів у процесі виробництва; здійснення контролю за дотриманням установлених нормативів гранично допустимих викидів ЗР та умов дозволу на викиди;
• обґрунтувати розміри нормативних санітарно-захисних зон, оцінити витрати, пов'язані з реалізацією заходів щодо їх створення;
• оцінити та проаналізувати витрати, пов'язані з реалізацією запланованих заходів щодо запобігання забрудненню атмосферного повітря;
• підготувати інформацію про отримання дозволу для ознайомлення з нею громадськості відповідно до законодавства.
Для розроблення документів, у яких обґрунтовуються обсяги викидів, суб'єкт господарювання може залучати установи, організації та заклади, яким Мінприроди України надає право на розроблення таких документів.
Суб'єкт господарювання для отримання дозволу
подає до територіального органу Мінприроди України та установи Держсанепідемслужби України у письмовій та в електронній
формі документи, підготовлені відповідно до Інструкції № 108, а також розміщує в місцевих друкованих засобах масової інформації повідомлення про намір отримати дозвіл із зазначенням адреси місцевої держадміністрації, на яку можна надсилати зауваження громадських організацій та окремих громадян.Ну как вам дозвил?Кто вам его даст на газовый котел?Идем далее
Дозвіл анулює територіальний орган Мінприроди України, який його видав, у разі:
• подання суб'єктом господарювання заяви про анулювання дозволу;
• зміни власника стаціонарного джерела викидів;
• прийняття в установленому порядку рішення про скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання.
Територіальний орган Мінприроди України у триденний строк з дня прийняття рішення в письмовій формі інформує власника про анулювання дозволу.
Для продовження строку дії дозволу суб'єкт господарювання завчасно, не пізніше ніж за 30 календарних днів до його закінчення, подає заяву до такого територіального органу, який видав дозвіл, та установи Держсанепідемслужби України.
Рішення територіального органу Мінприроди України про відмову у видачі дозволу, перегляд або продовження строку його дії чи анулювання можуть бути оскаржені у судовому порядку.
Відповідно до ст. 33 Закону № 2707 особи, які винні у викидах ЗР в атмосферне повітря та не мають дозволу спеціально уповноважених органів виконавчої влади на такі викиди, несуть відповідальність згідно із законом.Органи ДПС (за попереднім погодженням) залучають працівників органів виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища АР Крим і спеціальних підрозділів центрального органу виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища
для перевірки правильності визначення платниками податку фактичних обсягів викидів стаціонарними джерелами забруднення, скидів і розміщення відходів (п. 250.12 ст. 250 Податкового кодексу).Згідно зі ст. 78 КпАП викиди ЗР в атмосферне повітря
без дозволу спеціально уповноваженого органу виконавчої влади або недодержання вимог, передбачених наданим дозволом, інші порушення порядку здійснення викидів ЗР в атмосферне повітря або перевищення технологічних нормативів їх допустимого викиду та нормативів гранично допустимих викидів стаціонарними джерелами під час експлуатації технологічного устаткування, споруд та об'єктів
тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від п'яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.Перевищення гранично допустимих рівнів впливу фізичних і біологічних факторів на атмосферне повітря або їх вплив без дозволу спеціально уповноваженого органу виконавчої влади у випадках, коли необхідність одержання такого дозволу передбачено законодавством, – тягне за собою накладення штрафу
на посадових осіб від п'яти до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.Згідно зі ст. 241 Кримінального кодексу
забруднення або інша зміна природних властивостей атмосферного повітря шкідливими для життя, здоров'я людей або для довкілля речовинами, відходами або іншими матеріалами промислового чи іншого виробництва внаслідок порушення спеціальних правил, якщо це створило небезпеку для життя, здоров'я людей чи для довкілля, – караються штрафом від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до трьох років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на той самий строк або без такого. Ті самі діяння, якщо вони спричинили загибель людей або інші тяжкі наслідки, – караються обмеженням волі на строк
від двох до п'яти років або позбавленням волі на той самий строк із позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років або без такого.
Єдину в галузі охорони атмосферного повітря систему ведення державного обліку об'єктів (підприємств, установ, організацій і громадян – суб'єктів підприємницької діяльності), які спричиняють або можуть спричинити шкідливий вплив на здоров'я людей і на стан атмосферного повітря, видів та обсягів ЗР, які викидаються в атмосферне повітря, видів і ступенів впливу на його стан фізичних і біологічних факторів визначає Порядок № 1655.
Типову форму первинної облікової документації для підприємств, організацій, установ і громадян – суб'єктів підприємницької діяльності,
які мають стаціонарні джерела викидів ЗР в атмосферне повітря і взяті на державний облік територіальними органами Мінприроди України за обсягами потенційних викидів ЗР в атмосферу, № ПОД-2 «Журнал обліку виконання заходів з метою охорони атмосферного повітря» затверджено наказом № 439.
Інструкцію щодо заповнення такої форми затверджено наказом № 252.
И Т.Д. и Т, П.
Большую часть моего трактата написал Володимир Горохов Заступник начальника відділу рентних та ресурсних платежів Управління місцевих, ресурсних, рентних
та неподаткових платежів Департаменту оподаткування юридичних осіб ДПС України (сам бы я до такой фигни не додумался)
Но зато я додумался до того,что лично я эту декларацию подавать не буду,а если будут просить,покажу в налоговой это свое творение,повырезав,конечно,не лестные слова в сторону налоговой.Вот так и живем.